Minden fontos információ a második körös szavazásról

Március 16-án veszi kezdetét a Budafok-Tétényi Részvételi Költségvetés szavazási szakaszának záró fordulója. Ezúttal is 30 nap áll rendelkezésre, hogy mindenki a számára legkedvesebb öt javaslatra leadja voksát. Az április 14-ig tartó szavazási időszakban több szabály az első fordulóhoz hasonló, de vannak újdonságok is. Ezeket gyűjtöttük össze nektek.

Már ismert szabályok

  1. A részvételi költségvetés záró szavazási fordulójában csak regisztrációval rendelkező, 14. életévüket betöltött, állandó vagy ideiglenes XXII. kerületi lakcímmel rendelkező személyek tudnak voksolni.
  2. Azok is részt vehetnek ebben a szavazási fordulóban, akik korábban még nem voltak aktívak. A javaslatbenyújtás és az első körös szavazás nem előfeltétele a második körös voksolásban való részvételnek. Az újonnan regisztrálók és a már felhasználói fiókkal rendelkezők is szavazhatnak a március 16. és április 14. közti időszakban.
  3. Szavazni csak online lehet. Ezúttal is mindenki csak a saját kerületrészéhez benyújtott javaslatokat tudja támogatni.

Utolsó körös szabályok

  1. Mindenkinek 5 szavazata van.
  2. A záró szavazási fordulóban immáron az is látható lesz, hogy egy-egy javaslatnak mekkora a szakértők által kalkulált megvalósítási költsége. Ezen felül a javaslatok melletti kis ikon azt is megmutatja majd, hogy az adott ötlet kivitelezési összege a kerületrész 100 millió forintos költségkeretének hány százalékát használja fel.
  3. A második körös szavazás végeredménye dönti el, hogy mely javaslatokat valósítja majd meg az Önkormányzat. Kerületrészekként az elsőtől az utolsó felé haladva azok kerülnek kivitelezésre, amelyek teljes költségigénye belefér a 100-100-100 milliós forintos keretbe.
  4. Az szavazatszámok nulláról indulnak. Így minden projekt egyenlő eséllyel indul a második körben.

 

Projektösszevonások, ötletlista bővítése

  1. Az első szavazási kör végeredményét követően az Önkormányzat szakemberei egyeztetést kezdtek – kerületrészenként- azon projektek benyújtóival, ahol a beadott ötletek közel azonos tartalommal bírtak. Tették ezt annak érdekében, hogy ne osztódjanak a szinte azonos tartalommal bíró javaslatokra leadott szavazatok.
  2. Az összetett, bonyolult tartalommal bíró ötletek esetében az Önkormányzat szakemberei törekedtek arra, hogy egy időben hívják be egyeztetésre a javaslatokat benyújtókat. Így az érintettek egymással is megismerkedtek és velük átbeszélve tudtak közös megoldást találni a javaslatok összevonására. A személyes egyeztetés csak akkor nem sikerült, amikor valamelyik érintett éppen külföldön volt vagy halaszthatatlan teendője akadályozta a találkozót. Ezen esetekben emailben történt meg az egyeztetés és véglegesítés.
  3. A megbeszélések eredményeként mindhárom kerületrészben lettek összevont javaslatokra, mindez a javaslatot benyújtók hozzájárulásával. Egy esetben visszalépés szűntette meg a tartalmi átfedést.
  4. Az összevonás és a visszalépés nyomán keletkezett javaslatszám csökkenés megoldására mindhárom kerületrészben – az első körös szavazás eredményét alapul véve – az Önkormányzat szakemberei a soron következő ötletekkel visszapótolták – 20 javaslatszámig – a szavazásra bocsátott listát. Ez egyedül Budatétényben nem tudott megvalósulni, itt ugyanis már az első körös szavazásban is csak 19 javaslat vett részt.
  5. A március 16-án induló szavazáskor már az összevonásokkal véglegesített javaslatlistát láthatják a szavazók, a véglegesített tartalomhoz kapcsolódó költségbecslésekkel.
  6. Az összevont javaslatoknál valamennyi ötletgazda feltüntetésre kerül.
  7. Minden kerületrészben a győztes javaslatok ötletgazdáival az Önkormányzat a javaslatok megvalósításának ideje alatt is fenntartja a kapcsolatot. A javaslatokat benyújtók együttműködése a megvalósítás során is fontos.