Közlekedés és biztonság

Lakó- és pihenő övezet, a közlekedésben is

Budafok teljes, kertvárosi területe (Nagytétényi út-Kossuth utca és 7-es főút közötti rész) Budafok

Nem szavazható

Tisztelt Pályázó!

 

Köszönjük, hogy megtisztelt véleményével és javaslatát eljuttatta hozzánk a Budafoki Részvételi Költségvetés (BRK) keretében. 

 

A Lakó- és pihenő övezet, a közlekedésben is elnevezésű javaslatát megvizsgáltuk és ezzel kapcsolatban a következőkről tájékoztatjuk: büntetésre meghatározására is alkalmas sebességmérők kihelyezése nem önkormányzati hatáskör, így a felvetést nem tudjuk szavazásra bocsátani. 

 

Ne feledje, szavazási lehetőségével továbbra is élhet, szavazatával tíz különböző kerületi javaslatot támogathat. Szavazni a honlapunkon keresztül van lehetőség 2020. január 31. és február 29. között. Szavazata online szabadon változtatható, ameddig nem véglegesíti azokat a “Megerősítés” gomb megnyomásával. 

 

A program további részleteiért ne felejtse el követni Facebook-oldalunkat és honlapunkat.

 

Köszönettel,

Budafok-Tétény Önkormányzata

A XXII. kerület (leszámítva Leányka utcai és a Nagytétényi út környékén lévő lakótelepeket) mindig is kertvárosias jellegű lakóövezet volt, a múltban és a jelenben is ennek előnyeiért költöznek ide a családok. A megnövekedett forgalom és a különböző navigációs rendszerek (waze, google maps, igo, stb.) által, pár perces időnyereséggel ajánlott útvonalakat elárasztotta az átmenő forgalom. A cél az lenne, hogy a forgalom növekedését megállítsuk, az átmenő forgalmat a pihenő övezetekből kiszorítsuk. Az önkormányzat ett azért, hogy a kerület utcáinak jelentős részén 30-as sebességkorlátozás legyen. Ez azonban abban az esetben jelentene gyakorlati hasznot, ha a forgalmat valóban sikerülne erre a sebességhatárra limitálni. Ezzel az átmenő forgalom számára kevésbé lenne előnyös ezeket az "menekülő utakat" használni. A gyakorlati megvalósítást célozza a projektötlet: 1) Több, az átmenő forgalomban érintett utcában (a teljesség igénye nélkül: Tegzes utca, Tatárka utca, Kálváriahegy utca, Gádor utca, Zöldike utca, Arany János utca) sebességmérő- és visszajelző készülék telepítése (ilyet már korábban telepítettek pl. a Háros utcában) 2) A rendőrséggel együttműködve "dobozos" sebességmérők kitétele (pl.: M1/M7 budaörsi kivezető szakaszán található ilyen). A dobozok felébe elegendő lenne traffipaxot telepíteni, ezek helyét és készülékkel való felszereltségét időről-időre lehetne változtatni (ez a rendszer több Ny-európai városban hatékonyan működik). Fontos, hogy az intézkedés célja elsődlegesen a forgalom kiszorítása és lassítása, nem az autósok büntetése. 3) Sok olyan utca van a kerületben, ahol nincs az utca mindkét oldalán megfelelő járda. Ezeket külön táblával is jelezni kellene, valamint ezeket az utcákat kivétel nélkül 30-as sebességkorlátozási övezetbe sorolni.